Jdi na obsah Jdi na menu
 


Bruslím rád, led je můj kamarád 9/10

4. 6. 2010
Pátá fáze: Zastevení pluhem a smykem Brždění a zastavení můžeme provádět několika způsoby. Nejjednodušší je pro žáky zabrzdit jednostranným pluhem. Zastavení pravou nohou-váha těla spočívá na pokrčené levé noze. Ve vzdálenosti jedné brusle od levé nohy položíme na led pod úhlem 45° pravou nohu. Postupně na ni přenášíme váhu těla a napínáme ji v koleně. Nepředkláníme se, předklon způsobuje přepadnutí vpřed a pády. Levé rameno tlačíme vpřed. Nejčastější chyby:  Velký předklon.  Rychlé zatížení brzdící nohy. Zabrždění oboustranným pluhem je brždění vnitřními hranami obou bruslí. Natočíme špičky bruslí k sobě, paty od sebe, pokrčíme kolena a tlačíme je k sobě. Váha těla je rovnoměrně rozložená na obě nohy. Dostaneme brusle do mírného smyku, který zpomaluje pohyb a nakonec ho úplně zastaví. Nejčastější chyby:  Nedostatečné pokrčení kolen.  Kolena příliš od sebe.  Nevýrazné vytlačení pat bruslí do stran. Zastavení smykem vychází z protinatočení trupu vůči pánvi. Jde o pohyb podobný švihové technice lyžování. V okamžiku výměny osy ramen a osy pánve přecházíme z mírného do hlubokého podřepu. Chodidla a kolena tlačíme k sobě. Zahranění je postupné a energické, zastaví nás okamžitě. Vnější brusle hraní vnitřní hranou, vnitřní vnější hranou. Nejčastější chyby  Velký předklon – způsobí přepadnutí vpřed - pád.  Málo energické natočení bruslí proti trupu.  Malé pokrčení nohou v kolenou. Procvičení: Brždění a zastavení nacvičujeme nejprve individuálně. Později mohou cvičenci zastavovat v řadě na povel, na určitém místě, při člunkové jízdě, při různých pohybových hrách, při roznášení a sbírání předmětů.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář